Zdrowe zamienniki cukru białego w codziennej diecie

Może się wydawać, że biały cukier pozwala osiągnąć wysoką energię, pobudzenie i siłę. To jednak mylne wrażenie. Cukier bardzo szybko przedostaje się do krwiobiegu, a to nie jest korzystne dla zdrowia. Warto zatem znać zdrowe zamienniki białego cukru, które nie będą negatywnie wpływały na organizm.

Biały cukier, który przedostaje się szybko do żołądka i trzustki, może zrobić niemałe spustoszenie w organizmie człowieka. Jego negatywne działanie można odczuć w pojawiających się chorobach. To właśnie dlatego o cukrze mówi się “biała śmierć”. Powoduje on często choroby serca, cukrzycę czy przyczynia się do anemii. Jest on również główną przyczyną otyłości, nie tylko u osób dorosłych, ale także dzieci, o czym obecnie bardzo dużo się mówi. Oprócz tego biały cukier może być przyczyną problematycznej cery, osłabienia umysłu czy infekcji drożdżycowych. Korzystnie nie tylko dla zdrowia, ale i lepszego samopoczucia, lepiej znać i stosować zdrowe zamienniki białego cukru.

Zamień cukier na syropy

Dobrym pomysłem jest odstawienie białego cukru stopniowo. Można zamienić go smacznymi i zdrowszymi syropami. Chcąc czuć nadal smak mocnego cukru, warto sięgnąć po syrop klonowy. Ma on gęstą konsystencję i dużo soli mineralnych. Jest on świetnym dodatkiem do naleśników, ciast, deserów czy nawet bardziej wytrawnych sałatek. Podobną konsystencję i smak daje syrop z agawy, który posiada dużą ilość inuliny, będącej naturalnym probiotykiem. Osoby lubiące słodką herbatę powinny spróbować syropu daktylowego, którego słodycz jest bardzo wyczuwalna.

Naturalne owoce będą świetnym zamiennikiem

Wszystkie owoce posiadają naturalne cukry, które mogą być używane do deserów, ciast, codziennie przygotowywanych dań. Najlepszą okazją do ograniczenia cukru białego, jest sięgnięcie po suszone owoce. Są one smaczne, słodkie i idealnie nadają się do wzbogacenia diety. Zawierające dużo minerałów i nadające się na zamiennik będą np. rodzynki, suszone figi czy morele.

Oprócz podanych wyżej propozycji, po które warto sięgnąć, należy wprowadzić do swojej kuchni również inne zamienniki cukru (https://www.bee.pl/t/zamienniki-cukru), takie jak:

  • stewia,
  • miód,
  • lukrecja,
  • melasa trzcinowa.

Naturalne zamienniki są nie tylko zdrowsze, ale często również smaczniejsze. Suszone owoce można wykorzystywać w deserach, herbatach, gotowanych suszach czy ciastach. Chcąc zaspokoić chęć spożywania białego cukru, warto zmienić dietę na tę bogatą w strączki. Oprócz owoców niezwykle ważne są także warzywa, które można wykorzystywać, robiąc sałatki czy ciasta np. ciasto marchewkowe lub dyniowe. Zmieniając dietę na tę bogatą w warzywa i owoce, chęć na słodycze będzie mniejsza.

Food obraz autorstwa azerbaijan_stockers - www.freepik.com